14.4.09

9 april 2009 achter de schermen

Ik ben Joyce Janssen, student Radiojournalistiek aan de KHM. De voorbije 3 maanden deed ik stage bij Radio Scorpio. Als eindopdracht mocht ik voor het cultuurprogramma A PROPOS een eigen uitzending naar keuze maken. Omdat een toeschouwer alleen het eindproduct ziet, wou ik graag eens de andere kant laten zien. Zo kwam ik op het idee om cultuur achter de schermen te laten zien.

Voor de uitzending selecteerde ik twee specifieke momenten uit het proces dat achter de schermen verloopt. Enerzijds het prille begin - de audities - en anderszijds de laatste spannende uurtjes voor dat de voorstelling begint.

Voor de audities zakten reporter Ellen en ik samen af naar de Molens van Orshoven, waar de audities van Fabuleus voor het theaterstuk “Kasimir en Karoline” plaatsvonden. De laatste uurtjes voor de première telden ik samen af met de studenten Woord van het Lemmens voor het doek open ging van hun voorstelling Stoom Tram Statie.

Het eindresultaat kan je hier beluisteren.

A PROPOS kon achter de schermen van theater kijken. Maar we geven jou graag ook een blik achter de schermen van deze uitzending. Daarom kan je een aantal extra interviews beluisteren, die niet of slechts gedeeltelijk in de uitzending te horen waren.

Geen opmerkingen: