5.10.06

Gedicht 1: Oktober: Opening Cultuurseizoen STUK Leuven

-- Philip Meersman

O
open opening
m’n ding
mijn ding
MIJN ding
mijn

DINGELING!!

STUK

De O breekt Open
Kijkkijk
KijkDAN
en ZIE
de globe rozerode

avondrokerig
zuigt de zon
de hemel op
Het doek schrijdt opzij
een gespannen blik
- bonen in tomatensaus -
tuurt aandachtig
zoekt publiek
- JIJ misschien -
en ik
ik ook

Ik verlang
weer die zachtpluchen zitjes
die voor-de-voorstellingbel
dat snaarstemmige begin
het ongeorkestreerd gekuch
dat banale biertje nadien

Cultuur dient tot iets iets iets iets

VOEL de Kunst
vervoering
beroering alom
receptie is ontvangst

Onbevangen wacht ik
op meer
op de O van ontroering
Ontvoer me
beroer me
vervoer me
op die bühne
dans en spreek
speel en glans

Ik hef een glas
en nog een nog een nog een
nog een eentje nog
vergeef me mijn zien
mijn zin
mijn ziel
is verkocht verknocht

Roep de ober
van hopsa faldera
jaja nog nog opnieuw
nieuw seizoen
’t kan niet Stuk
O alweer Oh en Zie
Opening Ontvangst
Oktbober weer die O
die O op mijn computer
leidt een eigen leven
Opent zinnen
zoals O de Gand
Zo’n Oopening
schreeuwende mannen
Antwerps verlangen
Cultuurmarkten vol
Vuur en Passie

die passie
vangen voelen zien

Ik woel ’s nachts rusteloos
Ik wil meer
meer
MEER

Open Oktober
een column
glansblinkend nieuw
Een Stuk in ’t Stuk

“My precious”

Mijn geluk.

link: www.spooninmybrain.com

Geen opmerkingen: