27.1.07

gedichtendaggedichtendaggedicht

--Philip Meersman

Weer gedichtendag
iedereen in de weer
weren weren leren
schrijven woorden
ik scrabbel dubbele woordenwaarde
vlot uit de pen die niet van mij is.
Ik tik letters de virtualiteit in
hopend op een lezer (geen licht)
ik tik tokkelend lettergrepen en
chocoladerepen grijpen de macht, hoera!
hazelnoten worden verkracht, hoera!
Zij doen me lusten en zingen,
verdrijven het denken
soesden me roomslags de slaap in in in in in.
Ik telde schapen in Baskerville
en stak Cerberus' hok in brand.
Waarom? Vraagt u
Ik moet me toch warmen?
Dacht de dichter.
En die zat in mij, ook die nacht
zelfs die nacht
zelfs die nacht.
Want mijn cyberletters zeggen niets meer dan wat woorden na elkaar
na elkaar
na elk aar
n'elkar
nectar
zoete woorden
woorden oorden
van genot
dot
dot
dot

Geen opmerkingen: