30.11.06

gedicht 4 - Nacht van de Powezie Teranova Doctoraat Jelle Dierickx (Meander)

-- Philip Meersman


Dichters dichten dichter bij
Dichters dichten dichter mij
Dichters dichten dichter vrij
Poezië poezië, poezië mij
woordakkoordgevrij
woordWOORDbrouwerij
houwerij houwemij
hou vamij
vamij mij
houvamij vamij vamij
Poezië mij
weet waar woordenweven
zestig zalig zielsverwant
verbrand band bonden
met-een m’elkaar
heind-en-ver binden blinden klinken
meer dan drie die wijzen
luisterlaten rijzen reizen
woordelijk breinen spijzen
nemen breinen baden beden
‘tNief Badhuis laten leven
we waren eralle-bij
woordenbadderij woord-en-badderij
ook zij ook zij
glij glij zestig namenrijgerij zestig namenop1rij
op1rij
1rij
rij
ij

Poëten aller landen, verenigt U U U U
3podia geledigd nu nu nu
Barden baden boden zicht
op allerlaatste laatste groot grooooot gedicht
klassiek schoon rijmelarij experimenteel uitwisselschrijverij
nieuwe samen-dingen-doen
beeld-woord-dans-klank
beeld-woord-dans-klank
woord-beeld-dans-klank
dans-woord-beeld-klank
dans-beeld-woord-klank
klank-klank-klank-klank
klank-klank-klank-klank
klank-dr-klank-klank
klank-dr-dr-klank
klank-dr-dr
klank-dr-dr
klank-dr
klank-dr
klank
dr
klank
dr


Dichters dichten dichter bij
Dichters dichten dichter mij
Dichters dichten dichter vrij
Poezië poezië, poezië mij

Ontvreemden
Staatloos Vietnamees
Zakenman wordt schrijvend Nipponees
ItaloFrankiniaan gitaart gedachten
BritsVienois en Gozer Gijs, Gozer Gijs, dag Gozer Gijs
Geen stress, geen stress
Wolff, Boulée, Pisteffo vanuit het Kapersnest
Rook stijgt high plafondvalhoog
Ontlast poëtische spanningsboog
Po-ëtische spannings-boog
hoog hoog hoog
De Here God aanbeden
vervloekt en besneje
schrijverspijn geleje

Dichters dichten dichter bij
Dichters dichten dichter mij
Dichters dichten dichter vrij
Poezië poezië, poezië mij

Nieuw-aard gaan verkennen
wederpodiumgewennen
dichtoren zwaar verwennen
mennen mennen
Ook vrouwen aan ‘twoord
Het hoort het hoort

beeld-woord-dans-klank
woord-beeld-dans-klank
dans-woord-beeld-klank
dans-beeld-woord-klank
klank-klank-klank-klank
klank-klank-klank-klank
klank-dr-klank-klank
klank-dr-dr-klank
klank-dr-dr
klank-dr-dr
klank-dr
klank-dr
klank
dr
klank
dr


Dr
Dr
Dr Jelle Ja
Ma Ja
Jelle Ja
Ma Ja
Meander
ander
anderdoor
dracademisch
dra-cademisch
dr-academisch

Dr dr dr
Gehaald gehaald
Nagels met koppen
binnen gehaald

Dichters dichten dichter bij
Dichters dichten dichter mij
Dichters dichten dichter vrij
Poezië poezië, poezië mij


link:
www.spooninmybrain.com

Geen opmerkingen: